Het verschil tussen een incassobureau en incasso advocaat is voor sommige erg onduidelijk. Het lijkt immers erg veel op elkaar, maar dat is toch niet helemaal het geval. Wil jij daarom weten wat de verschillen precies zijn? Lees dan rustig verder.
Wat zijn de overeenkomsten tussen een incassobureau en een incasso advocaat?
De overeenkomsten van een incassobureau en incasso advocaat zijn vrij simpel en voor de hand liggend. Beide helpen klanten namelijk bij het ontvangen van achterstallige betalingen. Dit doen kunnen ze op verschillende manieren doen, maar komt er uiteindelijk op neer dat er maatregelen genomen worden om de klanten te laten betalen. Er zijn echter ook duidelijke verschillen merkbaar, wat ook duidelijke impact kan hebben op de klanten van beide. Hier moet dus goed naar gekeken worden voordat er een beslissing gemaakt wordt tussen een van de twee. Lees hier meer informatie over onder het volgende kopje of zoek zelf andere informatiebronnen die je hierbij kunnen helpen.
Wat is het verschil tussen een incassobureau en een incasso advocaat?
Het verschil tussen een incassobureau en een incasso advocaat is ook erg simpel en voor de hand liggend. Een incassobureau starten in namelijk geen beschermd beroep, waardoor iedereen het zou kunnen doen. Dit is als incasso advocaat wel heel anders. Om als advocaat te kunnen functioneren zijn namelijk strenge regels en wetten, anders ben je niet geschikt om in deze functie te acteren. Doordat er strengere eisen zijn, zijn er ook meer middelen die gebruikt mogen worden bij het gebruiken van maatregelen. Dit kan dus positief zijn voor de klanten, omdat een advocaat op deze manier effectiever kan werken. De kans op het ontvangen van het geld is hierdoor groter en dit is erg positief voor de klant.
Wanneer kan er gekozen worden voor een incassobureau of een incasso advocaat?
Een incassobureau of een incasso advocaat hebben, zoals eerder beschreven, beide hetzelfde doel voor ogen, namelijk ervoor zorgen dat het geld ontvangen wordt van de klant. De klant kan er echter wel voor kiezen eerst iets anders te proberen. Zo zouden ze eerste zelf contact op kunnen zoeken met de klant om een eventuele herinnering te geven. Ook zouden ze op deze manier een onderlinge oplossing kunnen vinden. Zo hoeft er geen andere partij bij betrokken te worden om het probleem op te lossen. Wanneer dit niet genoeg is kan het wel verstandig zijn om een incassobureau of advocaat in te schakelen.